وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان

به وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان خوش آمدید.

آسپرین یا استامینوفن؟ – گزارشگر یک


اکثر افراد برای تسکین درد معمولاً از آسپرین و تایلنول استفاده می کنند. این داروها برای تسکین درد استفاده می شوند ، اما تفاوت های مهمی وجود دارد. به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست یکی از آگاهان گفت: “آسپرین با مارک های دیگری مانند Bayer و Buphrine نیز به فروش می رسد و یک …

منبع: گزارشکر یک
آسپرین یا استامینوفن؟ – گزارشگر یک

آسپرین یا استامینوفن؟ – گزارشگر یک https://reporter1.ir/آسپرین-یا-استامینوفن؟-گزارشگر-یک/ گزارشگر یک Fri, 08 Jan 2021 02:04:08 0000 عمومی https://reporter1.ir/آسپرین-یا-استامینوفن؟-گزارشگر-یک/

اکثر افراد برای تسکین درد معمولاً از آسپرین و تایلنول استفاده می کنند. این داروها برای تسکین درد استفاده می شوند ، اما تفاوت های مهمی وجود دارد. به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست یکی از آگاهان گفت: “آسپرین با مارک های دیگری مانند Bayer و Buphrine نیز به فروش می رسد و یک …

منبع: گزارشکر یک
آسپرین یا استامینوفن؟ – گزارشگر یک

اکثر افراد برای تسکین درد معمولاً از آسپرین و تایلنول استفاده می کنند. این داروها برای تسکین درد استفاده می شوند ، اما تفاوت های مهمی وجود دارد.

به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست یکی از آگاهان گفت: “آسپرین با مارک های دیگری مانند Bayer و Buphrine نیز به فروش می رسد و یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است که با آسیب بافتی فعال شده و آنزیم های خاصی را در بدن فعال می کند که باعث درد می شوند.” تورم و التهاب را مسدود می کند. تیلنول ، همچنین به عنوان استامینوفن عمومی شناخته می شود ، مسکن درد است که به طور خاص برای تسکین درد استفاده می شود.

از آسپرین و تایلنول اغلب برای تسکین درد و تب استفاده می شود. با این حال ، آسپرین دارای خواص ضد التهابی است که استامینوفن ندارد.

آسپرین چیست

آسپرین یک داروی عمومی و پرمصرف است. موارد مصرف این دارو شامل موارد زیر است:

-درد سردرد

-دندان درد را تسکین دهید

-درد قاعدگی را تسکین دهید

-کاهش تب

دوزهای پایین ممکن است به جلوگیری از حملات قلبی و سکته های مغزی ایسکمیک کمک کند.

دوز معمول یک یا دو قرص آسپرین 325 میلی گرم در هر 4 تا 6 ساعت است.

از آسپرین باید در کودکان یا بزرگسالان برای احتیاط تب یا درد با احتیاط استفاده شود. آسپرین برای استفاده در کودکان 3 سال به بالا تأیید شده است ، اما کودکانی که از بیماری آبله مرغان بهبود می یابند یا علائم مشابه آنفولانزا دارند ، نباید آسپرین مصرف کنند زیرا در معرض خطر کمتری سندرم ری هستند. ، این یک بیماری نادر است که به دلیل استفاده از این دارو می تواند آسیب جدی به کبد و مغز وارد کند.

افرادی که به آسپرین یا سالیسیلات حساسیت دارند ، که مواد شیمیایی گیاهی حاوی آسپرین یا سایر مسکن ها هستند ، نباید از این دارو استفاده کنند. همچنین ، افرادی که بیماری معده خاصی دارند ، مانند فشار خون بالا کنترل نشده ، بیماری شدید کبدی یا کلیوی ، سابقه زخم معده یا اختلالات خونریزی ، باید از مصرف آسپرین خودداری کنند. آسپرین می تواند به عنوان رقیق کننده خون عمل کند و شما را در معرض خطر خونریزی اضافی قرار دهد.

آسپرین 47 تداخل دارویی عمده دارد ، از جمله ایبوپروفن ، داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی دیگر.

تایلنول چیست؟

مانند آسپرین ، تایلنول دارویی بدون نسخه برای سردرد ، گرفتگی قاعدگی و دندان درد توصیه می شود. برخلاف آسپرین ، استامینوفن به طور کلی برای کودکان سالم در هر سنی که نسبت به دارو حساسیت ندارند ، با وجود کم بودن دوز ، بی خطر است.

دوز معمول Tylenol برای بزرگسالان دو قرص 325 میلی گرم در هر 4 تا 6 ساعت است.

مصرف بیش از حد تیلنول حتی اگر آسپیرین زیاد باعث بیماری شما شود خطرناک تر است. استفاده بیش از حد از استامینوفن می تواند به کبد آسیب برساند و علائمی مانند از دست دادن اشتها ، حالت تهوع یا استفراغ ، درد شکم و کما ایجاد کند. اگر شک دارید که شما یا یکی از اعضای خانواده تان بیش از حد تایلنول مصرف می کنید ، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

تیلنول 8 تداخل جدی دارویی دارد. همچنین می تواند برای افرادی که مرتباً الکل زیادی می نوشند خطرناک باشد که خطر مسمومیت کبدی را افزایش می دهد.

آسپرین در مقابل تایلنول

استفاده از این داروها ممکن است با هم تداخل داشته باشد ، اما گاهی اوقات یکی از آنها برای بیماری های خاص مفیدتر است. در زیر جدول استفاده از آسپرین و استامینوفن آمده است.

کلمات پایانی

آسپرین و تایلنول برای درد و تب موثر هستند. تایلنول این مزیت را دارد که گزینه ایمن تری برای کودکان است اما در صورت مصرف زیاد می تواند مضرتر باشد. آسپرین پتانسیل کمک به جلوگیری از سکته های مغزی و قلبی را دارد.

به طور کلی استفاده از این داروها بی خطر است و می توان آنها را بدون نسخه نیز خریداری کرد.

آسپرین و تایلنول مانند سایر داروها به طور گسترده در دسترس است ، اما می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. همیشه برچسب روی محصول را بخوانید و برای انتخاب و استفاده از بهترین مسکن درد با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام

منبع: گزارشکر یک
آسپرین یا استامینوفن؟ – گزارشگر یک


[ بازدید : 217 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 23 دی 1399 ] [ 8:43 ] [ Artin ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]