وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان

به وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان خوش آمدید.

آن چه باید درباره میگرن و سکته مغزی بدانید


از آنجا که علائم میگرن و سکته مغزی با هم همپوشانی دارند ، تشخیص اینکه کدام علائمی را تجربه می کنید ، آیا لازم است به یک اتاق تاریک و ساکت بروید یا بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید ، دشوار است. به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست میگرن بیشتر به دلیل ایجاد سردردهای شدید …

منبع: گزارشکر یک
آن چه باید درباره میگرن و سکته مغزی بدانید

آن چه باید درباره میگرن و سکته مغزی بدانید https://reporter1.ir/آن-چه-باید-درباره-میگرن-و-سکته-مغزی-بدان/ گزارشگر یک Tue, 12 Jan 2021 02:26:52 0000 عمومی https://reporter1.ir/آن-چه-باید-درباره-میگرن-و-سکته-مغزی-بدان/

از آنجا که علائم میگرن و سکته مغزی با هم همپوشانی دارند ، تشخیص اینکه کدام علائمی را تجربه می کنید ، آیا لازم است به یک اتاق تاریک و ساکت بروید یا بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید ، دشوار است. به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست میگرن بیشتر به دلیل ایجاد سردردهای شدید …

منبع: گزارشکر یک
آن چه باید درباره میگرن و سکته مغزی بدانید

از آنجا که علائم میگرن و سکته مغزی با هم همپوشانی دارند ، تشخیص اینکه کدام علائمی را تجربه می کنید ، آیا لازم است به یک اتاق تاریک و ساکت بروید یا بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید ، دشوار است.

به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست میگرن بیشتر به دلیل ایجاد سردردهای شدید شناخته می شود. » سکته مغزی با علائمی مانند بی حسی و ضعف در یک طرف بدن ، گفتار نامشخص ، گیجی ، از دست دادن بینایی یا دوبینی ، گیجی و از دست دادن تعادل و هماهنگی تشخیص داده می شود.

با این حال ، برخی از حملات میگرن می تواند باعث بی حسی ، ضعف ، مشکلات گفتاری ، گیجی ، تغییر در بینایی و سرگیجه شود ، در حالی که برخی از سکته های مغزی می تواند سردردهای ناگهانی و شدید ایجاد کند. از آنجا که علائم میگرن و سکته مغزی با هم همپوشانی دارند ، تشخیص اینکه کدام علائمی را تجربه می کنید دشوار است ، آیا لازم است فوراً به اتاق تاریک و ساکت بروید یا با اورژانس تماس بگیرید.

برای پیچیدگی بیشتر مشکل ، ممکن است فرد همزمان دچار حمله میگرن و سکته شود.

از کجا می دانید دچار حمله میگرن یا سکته مغزی شده اید؟

میگرن نوعی اختلال عصبی است که با عود علائمی به نام تشنج مشخص می شود ، که به طور معمول شامل حالت تهوع ، استفراغ و سردرد است که شامل حساسیت به نور ، لمس ، بو یا صدا است. توالی حوادثی که در طی حمله میگرن در مغز اتفاق می افتد پیچیده است و کاملاً شناخته نشده است. یک تئوری ، که در آوریل 2015 در مجله علوم اعصاب منتشر شده است ، این است که وقتی حمله میگرن تحریک می شود ، شامل یک شبکه عصبی در مغز است که مواد شیمیایی مختلفی به نام نوروپپتیدها را آزاد می کند. به نوبه خود ، نوروپپتیدها توسط رگهای خونی متسع یا باریک علائم مربوط به میگرن را ایجاد می کنند.

در سکته ، جریان خون در قسمت های مغز کاهش می یابد. سکته مغزی می تواند به دلیل انسداد رگ های خونی شناخته شده به عنوان سکته مغزی ایسکمیک ، یا پارگی رگ های خونی ، و نشت خون معروف به سکته مغزی خونریزی دهنده باشد. در هر دو مورد ، بخشی از مغز که رگ های خونی تأمین می کنند فاقد اکسیژن و مواد مغذی است که می تواند به آن قسمت از مغز آسیب برساند یا بمیرد. سکته مغزی می تواند کشنده باشد ، به خصوص اگر قسمت هایی از مغز که تنفس را کنترل می کنند و سایر اعضای اصلی مانند قلب تحت تأثیر قرار بگیرند.

میگرن و سکته مغزی می تواند باعث نقص عصبی کانونی یا عملکردهای غیر طبیعی در مناطق خاصی از بدن شود. نقایص عصبی محلی می تواند شامل ضعف یا از دست دادن کنترل عضلات ، بی حسی و گزگز در یک قسمت از بدن و مشکلات گفتاری ، بینایی یا شنوایی به دلیل مشکلات مغز یا سیستم عصبی باشد.

چه نوع سردردهای میگرنی می توانند مانند سکته مغزی به نظر برسند؟

میراگرس اورا نوعی میگرن است که معمولاً با سکته مغزی اشتباه گرفته می شود. هاله میگرن مجموعه ای از علائم بینایی ، احساسی یا سایر علائم سیستم عصبی است که معمولاً از چند دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و معمولاً قبل از مرحله سردرد حمله میگرن ظاهر می شود. فرد می تواند علائم هاله ای بدون سردرد داشته باشد.

شایعترین علائم هاله علائم بصری مانند چشمک زدن چراغها یا لکه ها و خطوط زیگزاگ در دیدگاه فرد است. از دیگر علائم هاله می توان به کاهش بینایی کوتاه مدت ، بی حسی یا بی حسی صورت ، دست ها یا سایر قسمت های بدن ، شنوایی ، مانند صدای زنگ یا موسیقی ، مشکلات گفتاری و زبانی مانند عدم توانایی در بیان کلمات و گفتار اشاره کرد که قابل درک نیست. اشاره شده. هر یک از اینها را می توان به راحتی نشانه سکته مغزی دانست.

نوع دیگری از میگرن که می تواند علائمی شبیه سکته مغزی داشته باشد ، یک اختلال ژنتیکی نادر است که میگرن همی پلژی خانوادگی یا میگرن نیمه پلژیک انفرادی نامیده می شود در صورتی که فقط در یک فرد در خانواده رخ دهد. علائم حمله میگرن همی پلژی شبیه علائم میگرن پیش ساز است ، اما حرکت یا ضعف عضلانی در یک طرف بدن ممکن است روزها یا هفته ها ادامه داشته باشد. در موارد نادر ، میگرن همی پلژی می تواند باعث تب ، گیجی ، از دست دادن هوشیاری یا کما شود.

اگر مطمئن نباشم میگرن یا سکته می کنم چطور؟

اگر تازه سردردهای میگرنی دارید و علائم غیرمعمول مرتبط با آن دارید ، این می تواند یک تجربه بسیار ترسناک باشد.

در صورت بروز سردرگمی ، به خصوص علائمی که می توانند نشان دهنده سکته مغزی یا میگرن باشند ، مانند ناتوانی ناگهانی در حرکت دادن صورت ، بازوها یا پاها از یک طرف بدن یا مشکل در صحبت کردن ، این همیشه ایده خوبی است. .

افراد مبتلا به سردرد میگرنی معمولاً به این علائم عادت دارند و در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده سکته مغزی ، از جمله بی حسی ناگهانی ، از دست دادن بینایی و ضعف ، باید آنها را جدی بگیرند.

به طور کلی ، سردردهای میگرنی معمولاً احساساتی مانند سوزن سوزن شدن ، چراغ چشمک زن یا لکه ایجاد می کنند ، در حالی که سکته مغزی با بی حسی یا از دست دادن احساساتی مانند ضعف و از دست دادن بینایی همراه است.

تفاوت دیگری که می توان در نظر گرفت این است که علائم سکته مغزی معمولاً به طور ناگهانی بروز می کند ، در حالی که علائم میگرن معمولاً به تدریج و طی چند ساعت ظاهر می شود.

میورن آئورا خطر سکته مغزی را کمی افزایش می دهد

اگر سردرد میگرنی را در شرایطی تجربه کنید که معمولاً سکته مغزی ایجاد نکند ، ممکن است کمی بیشتر در معرض خطر سکته مغزی باشید. این افزایش معمولاً اندک است و افرادی که دچار سردرد میگرنی هستند باید از علائم خود آگاه باشند و از سکته نهراسند.

وقتی سکته مغزی به عنوان میگرن با Aura رخ می دهد ، به آن سکته مغزی میگرن می گویند. سردردهای میگرنی نادر است.

چگونه می توانید خطر سکته مغزی را کاهش دهید؟

با توجه به این که هاله میگرن یک عامل خطر برای عروق خونی است ، بهترین کاری که افراد مبتلا به سردرد میگرنی می توانند انجام دهند کاهش فاکتور خطر سکته مغزی است. البته همه باید توجه کنند.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، دلایل اصلی سکته مغزی فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، سیگار کشیدن ، چاقی و دیابت است.

با رعایت رژیم غذایی سالم ، حفظ وزن مناسب ، ورزش ، ترک سیگار و پرهیز از نوشیدن بیش از حد ، می توانید خطر سکته را کاهش دهید. مراجعه به پزشک برای کنترل شرایطی از جمله فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، دیابت و بیماری های قلبی نیز می تواند به کاهش خطر سکته کمک کند. پزشک همچنین می تواند در ترک سیگار به شما کمک کند.

زنان در سنین باروری که سردردهای میگرنی دارند می توانند با پزشک خود در مورد پیشگیری از بارداری صحبت کنند. طبق مطالعه ای که در گزارشات فعلی سردرد و درد منتشر شده است ، آماده سازی های قدیمی پیشگیری از بارداری با سطح استروژن بالا احتمال سکته را افزایش می دهد ، به ویژه در زنانی که سیگار می کشند ، اما از داروهای ضد التهاب استفاده می کنند. به نظر نمی رسد بارداری هورمونی با دوز پایین خطر برای زنان سالم مبتلا به سردردهای میگرنی را افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: گزارشکر یک
آن چه باید درباره میگرن و سکته مغزی بدانید


[ بازدید : 213 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 25 دی 1399 ] [ 1:00 ] [ Artin ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]