وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان

به وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان خوش آمدید.

آورده ۱۵ هزار میلیاردی زیست‎‌فناوری درسال ‎گذشته/اعطای تسهیلات برای کاهش مهاجرت نخبگان بیوتک


فعالان و کارشناسان بیوتکنولوژی خاطرنشان کردند که علی رغم مخالفت و عدم حمایت از تولیدات داخلی و با وجود شرایط سخت تحریم ها و بسیاری از مشکلات دیگر ، بیوتکنولوژی به بلوغ رسیده و حداقل 15000 میلیارد تن در سال 1399 تولید کرده است. و این درآمد در 1400 به دلیل ورود کیت های تشخیصی …

آورده ۱۵ هزار میلیاردی زیست‎‌فناوری درسال ‎گذشته/اعطای تسهیلات برای کاهش مهاجرت نخبگان بیوتک https://livemag.ir/2021/08/آورده-۱۵-هزار-میلیاردی-زیست‎‌فناوری/ https://livemag.ir/2021/08/آورده-۱۵-هزار-میلیاردی-زیست‎‌فناوری/#respond مجله زنده خبری Wed, 25 Aug 2021 03:04:39 0000 استانی https://livemag.ir/2021/08/آورده-۱۵-هزار-میلیاردی-زیست‎‌فناوری/ فعالان و کارشناسان بیوتکنولوژی خاطرنشان کردند که علی رغم مخالفت و عدم حمایت از تولیدات داخلی و با وجود شرایط سخت تحریم ها و بسیاری از مشکلات دیگر ، بیوتکنولوژی به بلوغ رسیده و حداقل 15000 میلیارد تن در سال 1399 تولید کرده است. و این درآمد در 1400 به دلیل ورود کیت های تشخیصی …

فعالان و کارشناسان بیوتکنولوژی خاطرنشان کردند که علی رغم مخالفت و عدم حمایت از تولیدات داخلی و با وجود شرایط سخت تحریم ها و بسیاری از مشکلات دیگر ، بیوتکنولوژی به بلوغ رسیده و حداقل 15000 میلیارد تن در سال 1399 تولید کرده است. و این درآمد در 1400 به دلیل ورود کیت های تشخیصی ، واکسن ها و داروها به بازار.

به گزارش مجله زنده خبری ، دوازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنگره بین المللی بیوتکنولوژی با بیانیه ای به پایان رسید. در این بیانیه که توسط دکتر محمدعلی مالبوبی ، معاون تحقیقات و فناوری موسسه ملی بیوتکنولوژی خوانده شد ، تاکید شد که دانش بیوتکنولوژی کشور ، با وجود محدودیت های زیاد ، از قبل به بلوغ رسیده است و از مسئولان خواسته شد: اکنون ، در آغاز دولت جدید ، که شعار “اقتدار ، استقلال و رفاه کشور” را مطرح کرد ، لازم است توجه ویژه ای به این صنعت و عوامل مختلف دخیل در این صنعت داشته باشیم تا بتوانیم تا حد ممکن رونق و افزایش دهیم. سهم بیوتکنولوژی در تولید تولید ناخالص ملی را چند برابر کنید.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

ما این رویداد را در شرایطی به پایان می بریم که در آن شاهد نقش بیوتکنولوژی در همه گیری کرونا در جهان و کشور بوده ایم. اما این بیماری باعث از دست دادن عزیزان ما به ویژه متفکران معروف کشور از جمله دبیر علمی این کنگره زنده یاد پروفسور بهزاد کارا یازی شده است که بسیار تلخ و دشوار است.

در زمینه بیوتکنولوژی ما موفق شدیم در مدت کوتاهی کیت های استخراج ، کیت های تشخیصی ، واکسن ها و داروهای مختلف را در کشور تولید کنیم و از واردات بخش قابل توجهی از آنها جلوگیری کردیم. متأسفانه ، با این حال ، ما مشاهده کردیم که از یک سو ، برخی از شرکت های تولید کننده ماه ها منتظر تأیید کیت ها برای استخراج یا تشخیص ویروس ، واکسن ها و داروهای خود بودند و به دلیل کمبود ، تلاش هایی برای وارد کردن جایگزین ها انجام شد. به

ناگفته نماند که متأسفانه واردات به طور واضح ساده ترین راه برای رفع کمبود در نیم قرن گذشته بوده است و ادامه حمایت کامل از واردات یکی از موانع اصلی توسعه بیوتکنولوژی و سایر زمینه های بیوتکنولوژی در کشور است.

این موضوع در واردات یا تولید محصولات کشاورزی بیشتر مشهود است و به بهانه خطرناک بودن محصولات تراریخته ، محصولات غذایی تراریخته به ارزش بیش از 4 میلیارد دلار هر سال برای مصرف انسان و دام به کشور وارد می شود و این میزان افزایش می یابد. هر سال

متأسفانه ما شاهد مخالفتی بسیار متکبرانه و مغرورانه با تراریخته ها هستیم و در عمل این کشور همچنان بیشتر وابسته به واردات است و به صورت مخفیانه و آشکار از آن دفاع می کند و حتی گاهی تحت عنوان دفاع از نظم اسلامی ایران. آنها ظاهر می شوند و از هر تاکتیکی برای خلاص شدن از شر دوستداران و مدافعان تولید خانگی استفاده می کنند. علی رغم این مخالفت ها یا عدم حمایت از تولید داخلی و شرایط تحریم ها و بسیاری از مشکلات دیگر ، بیوتکنولوژی به بلوغ خود رسیده و در سال 1399 حداقل 15 تریلیون تن آورده است و این درآمد در سال 1400 به دلیل ورود به بازار بسیار بیشتر خواهد بود. کیت های تشخیصی ، واکسن ها و داروها.

چنین موفقیتی شایسته قدردانی و قدردانی از صاحبان این صنعت و کسانی است که با آن سروکار دارند. البته سابقه برنامه ریزی و حمایت از بیوتکنولوژی برای رسیدن به این بلوغ نیاز به بحث مفصل دارد. اما واضح است که با حمایت کامل بیوتکنولوژی ، این منطقه نقش م effectiveثری در تولید ناخالص داخلی ایفا کرده است.

اکنون ، در آغاز دولت جدید ، که شعار “اقتدار ، استقلال و رفاه کشور” را مطرح کرد ، لازم است به این صنعت و عوامل مختلف دخیل در این صنعت توجه ویژه ای شود و برای رونق به عنوان تا حد امکان ضرب در تولید ناخالص داخلی.

این خواسته را می توان به راحتی در چند اقدام به دست آورد و به دست آورد؛ از آنجا که علیرغم عدم حمایت ، ما تاکنون پیشرفت های زیادی را شاهد بوده ایم ، بنابراین شرکت کنندگان در این کنفرانس خواهان ریاست ، کارکنان و اعضای مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و سایر عناصر جمهوری اسلامی ایران هستند. :

“1- رفع موانع صدور مجوز برای واردات محصولات بیوتکنولوژیکی در زمینه مصرف توسط سازمان غذا و دارو ، وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان محیط زیست و سایر نهادها و سازمانها در اسرع وقت با تأکید ویژه در مورد بررسی و صدور مجوز الکترونیکی و شفافیت کامل. به دور از اعمال سلیقه های فردی

2- حمایت از تولید ملی و مطابق با استقلال ، کاهش ارزش گذاری و افزایش سهم کشور در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان ، ایجاد محدودیت های قانونی برای واردات بی رویه و صدور دستورات لازم برای عدم تخصیص ارز ترجیحی برای واردات توسط رئیس جمهور و نمایندگان مجلس ما اسلام را می خواهیم.

3- به منظور تأمین امنیت غذایی و غذایی سالم در کشور و کاهش واردات مواد غذایی برای مصرف انسان و همچنین منابع دامی و کشاورزی ، لازم است محدودیت کشت محصولات کشاورزی با استفاده از فناوری های جدید بیولوژیکی برداشته شود. به ویژه مهندسی ژنتیک یا با محدود کردن واردات چنین محصولاتی ، به تولیدکنندگان محلی اجازه دهید نقش ایفا کنند. زیرا در حالی که ما مشکل وابستگی را در زمینه تأمین غذای سالم و کافی برای مردم داریم ، ادعای استقلال کشور توجیه پذیر نیست.

4- با توجه به شرایط اقلیمی خاص کشور مانند فشارهای محیطی مانند کم آبی ، شوری خاک و آب و موارد مشابه ، باید از سوی ارگانهای علمی ویژه مانند دانشگاهها و م institسسات تحقیقاتی جهت افزایش تحقیق و توسعه در زمینه بیوتکنولوژی حمایت شود. و تولید محصولات مناسب نیاز کشور به افزایش بهره وری و افزایش توانایی تولید غذای سالم را برای کشور فراهم کنید.

5. به منظور كاهش مهاجرت نخبگان و فارغ التحصیلان این رشته و رفع نیازهای كشور ، درخواست می شود كه با رفع موانع ، فرصتهای تجاری بیشتری در همه زمینه های بیوتكنولوژی از جمله بیوتكنولوژی در كشاورزی ایجاد شود. علاوه بر این ، به منظور حمایت مالی از راه اندازی مشاغل ، تقویت مراکز توانمندسازی جوانان از جمله مراکز رشد ، پارک های علمی و تسهیل صدور مجوز ، حمایت از خرید محصولات محلی و ایجاد محدودیت در خریدهای خارجی مشابه با مردم محلی.

6- انتظار می رود که با افزایش نقش بیوتکنولوژی و گیاهان سلول های بنیادی در تمام زمینه های آن و افزایش امکانات کارخانه برای حمایت از کارآفرینان و شرکت های کوچک و متوسط ​​، تأثیر و اشاعه بیوتکنولوژی در زمینه های مختلف ادامه یابد.

7- بررسي و نظارت بر برنامه هاي سالانه ملي تقسيم كار و نيز ارائه گزارشهاي سالانه از كار كارخانه ها و مراكز تحقيقاتي مذكور و ارزيابي كارايي آنها مطابق با اهداف برنامه.

8- پذیرش نقش انجمن های علمی در تأثیر و توسعه بیوتکنولوژی از طریق مصوبات لازم در کابینه و مجلس شورای اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

9- افزایش محدودیت های واردات و رفع موانع و بروکراسی برای تولید و صادرات و ایجاد انگیزه برای صادرات.

10- تشویق دانشگاههای بزرگ به راه اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در داخل دانشگاه و همچنین ایجاد تغییرات بیشتر در قوانین جهت تشویق و ترغیب معلمان به تشویق و حمایت معلمان در تاسیس شرکتهای دانش بنیان و همکاری در صنعت.

در نهایت ، ما از مقامات و نمایندگان پارلمان کشور می خواهیم به منظور افزایش اعتبار ملی و کاهش وابستگی ، تامین نیازهای مردم از جمله غذای سالم و کافی و تأمین داروهای وارداتی از طریق تولید داخلی و افزایش حمایت از تحقیقات برای تداوم و توجه بیشتر به بیوتکنولوژی توجه ویژه ای داشته باشند. جلوگیری از “ما می خواهیم در آینده رها شویم”.

به گزارش مجله زنده خبری ، در این مراسم سخنرانی ها و پوسترهای اصلی نیز ارائه شد.

انتهای پیام

https://livemag.ir/2021/08/آورده-۱۵-هزار-میلیاردی-زیست‎‌فناوری/feed/ 0


[ بازدید : 84 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 4 شهريور 1400 ] [ 17:23 ] [ Artin ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]