وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان

به وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان خوش آمدید.

کاهش ترس در تالار شیشه‌ای؟


معاملات سهام برای سومین روز متوالی در محدوده منفی در بورس تهران ادامه یافت. اما اوضاع کمی متفاوت بود. افزایش دیروز نرخ ارز آزاد دلار ، ترس را نسبت به معامله گران نسبتاً کاهش داد و خریداران را افزایش داد. هنگامی که شاخص کل بیش از 1 درصد از حد پایین روزانه خود حرکت می …

منبع: گزارشکر یک
کاهش ترس در تالار شیشه‌ای؟

کاهش ترس در تالار شیشه‌ای؟ https://reporter1.ir/کاهش-ترس-در-تالار-شیشه‌ای؟/ گزارشگر یک Wed, 01 Sep 2021 00:19:33 0000 عمومی https://reporter1.ir/کاهش-ترس-در-تالار-شیشه‌ای؟/

معاملات سهام برای سومین روز متوالی در محدوده منفی در بورس تهران ادامه یافت. اما اوضاع کمی متفاوت بود. افزایش دیروز نرخ ارز آزاد دلار ، ترس را نسبت به معامله گران نسبتاً کاهش داد و خریداران را افزایش داد. هنگامی که شاخص کل بیش از 1 درصد از حد پایین روزانه خود حرکت می …

منبع: گزارشکر یک
کاهش ترس در تالار شیشه‌ای؟

معاملات سهام برای سومین روز متوالی در محدوده منفی در بورس تهران ادامه یافت. اما اوضاع کمی متفاوت بود. افزایش دیروز نرخ ارز آزاد دلار ، ترس را نسبت به معامله گران نسبتاً کاهش داد و خریداران را افزایش داد. هنگامی که شاخص کل بیش از 1 درصد از حد پایین روزانه خود حرکت می کند و صف فروش و خروج رئال را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش گزارشگر یک ، روزنامه “دنیای اقتصاد” علاوه بر این نوشت: به نظر می رسد دماسنج اصلی بازار در حال حاضر با یک میلیون و 496 هزار واحد در یک مسیر ناهموار قرار دارد. با این حال ، باید توجه داشت که فراتر رفتن از این محدوده تنها عامل شکل دهنده بازار نیست. بازار سهام روز سه شنبه با دو ریباند متفاوت روبرو شد و پس از سقوط بیش از 3 درصدی در دقایق ابتدایی ، به روال عادی خود بازگشت ، و بیش از 1 درصد از پایین ترین سطح روزانه خود حرکت کرد ، اما نتوانست به 1.5 میلیون واحد بازگردد. به این معاملات روز سه شنبه با کاهش چشمگیر ارزش نمادین و میزان صف فروش نسبت به روز دوشنبه به پایان رسید و خروجی های نقدی واقعی به 1688 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه حدود 900 میلیارد تومان کاهش داشت. یکی از مهمترین دلایل تغییر جهت بازار ، افزایش نرخ دلار و بازگشت اسکناس آمریکایی به کانال 27000 تومان بود. اکنون باید ببینیم چگونه بازار می تواند بر ترس هایی که ممکن است در آینده در دام نزولی بیفتد غلبه کند و همه عوامل را از دیدگاه تحلیلی تری ببیند.

خریدار خوب

اخیراً بازار سرمایه دستخوش تغییرات عمده ای می شود و این شاخص تا همین اواخر به دلیل تقاضا و تقاضای قابل توجه سرمایه گذاران کوچک روند صعودی را نشان می داد ، اما اکنون با نوسانات منفی قیمت مواجه است. بی ثباتی اخیر سهام واقعی و خرید سهام در مقیاس بزرگ بین شرکت ها ثابت می کند که آنها نقش مهمی در ارزش معاملات کوچک دارند. بررسی روند معاملات اخیر نشان می دهد که در هفته های اخیر ، از زمانی که شاخص از هفته گذشته شروع به حرکت منفی کرد ، در مقابل معاملات 5 تا 600 میلیارد تومانی در معاملات خرده فروشی در هفته های اخیر. در روز سوم ، این مبلغ فقط بین 9 تا 12 میلیون توت در نوسان است و سرمایه گذاران قانونی در بازار می توانند از هیجان منفی سرمایه گذاران واقعی برای خرید سهام استفاده کنند. با این حال ، این بدان معنا نیست که همه سهام در بازار سرمایه در حال حاضر ارزشمند هستند و شرکت ها از وضعیت موجود سوء استفاده می کنند. همانطور که می دانیم ، بازارهای سرمایه بازارهایی هستند که دارای تعداد قابل توجهی دارایی متفاوت هستند و تجزیه و تحلیل هر دارایی در برخی شرایط ممکن است با برخی دیگر از دارایی ها و صنعت یا کل بازار متفاوت باشد. اما دیروز ارزش خرده فروشی به رقمی در حدود 9400 میلیارد تومان رسید. بنابراین ، اگر می خواهید تجزیه و تحلیل کوچکی از معاملات خرد و ارزش آنها در بازارهای سرمایه را بخواهید ، می توانید علی رغم برگشت اخیر عرضه و تقاضا توسط اکثر سرمایه گذاران کوچک ، به شکل زیر به سال نگاه کنید. قیمت های آتی در بازار ثابت نیست. سهام برخی از سرمایه گذاران را بر آن داشته است تا با در نظر گرفتن شرایط به عنوان یک فرصت خرید و شروع به خرید سهام ، تلاش های خود را برای برآوردن انتظارات تورمی افزایش دهند. با این حال ، نتیجه هر چه باشد ، وضعیت فعلی نشان می دهد که دیدگاه سرمایه گذاران بازار نسبت به این وضعیت آنقدر شبیه نیست که وضعیت فعلی را ممکن است آغاز رکود جدیدی تلقی کنیم. برای انواع سهام

فهرست کامل و حاشیه

همانطور که پیشتر اشاره شد ، شاخص بازار سهام دیروز به دلیل تسلط نسبی عرضه بر تقاضا در بازارهای سرمایه کاهش یافت. به دلیل کاهش وزن متوسط ​​قیمت سهام در آن روز ، شاخص سهام بیش از 27000 واحد کاهش یافت و حمایت روانی این شاخص در محدوده 1.5 میلیون واحد شکسته شد.

در نتیجه این ثبت روند نزولی ، میانگین وزنی قیمت 1.83 واحد کاهش یافت و دماسنج اصلی بورس در 1 میلیون متوقف شد و به 496،000 وون رسید. سهامی که در این روز بیشتر تحت تاثیر افت شاخص قرار گرفتند نمادهایی مانند ‘پارس’ ، ‘شستا’ و ‘ورشکسته’ بودند. اگر می خواهید کاهش قیمت نمادها که بر شاخص های بازار سهام تأثیرگذار هستند کمی تحلیلی تر نگاه کنید ، باید گفت که دلیل اصلی این کاهش ها همچنان کاهش قیمت علامت دلار است. با این حال ، دیروز نماد معاملاتی توسعه معدن و معدن در خاورمیانه (Midco) تنها نمادی بود که بر شاخص تأثیر می گذاشت و می توانست بر خلاف جریان اصلی بازار باشد. در میان همه علائم قرمز موجود در بازار امروز ، “شبندر” ، تنها علامتی که روز دوشنبه بر شاخص بازار سرمایه تأثیر مثبت گذاشت ، با افزایش قیمت ، نمادین بیش از حد این بازار است.

همانطور که در گزارش قبلی ذکر شد ، در طول رونق دو ماهه بازار ، همراه با تورم مورد انتظار ، قیمت دلار ، یکی از مهمترین عوامل م valueثر بر ارزش درآمد شرکت های مورد معامله عمومی ، نقش اساسی را ایفا کرد. در عین حال ، سایه های تاریک تجربه تلخ افت شدید قیمت در سال 1999 هنوز بر سرمایه گذاران قرار داشت که به نوعی آنها را به سرمایه گذاری در این بازار سوق داد. بنابراین آنچه در چند روز گذشته توانسته است حرکات قیمت بازار سرمایه را در محدوده منفی نگه دارد ، این ترس است که روند نزولی بلندمدت و فرسایشی بازار سهام را از بین ببرد ، نه افزایش دلار یا تحولات جاری. خودش این نگرانی ها می تواند در آینده بازارهای سرمایه را تحت تأثیر قرار دهد و اگر شاخص کلی زیر 1.5 میلیون واحد تثبیت شود ، ادامه روند صعودی بازار را با مشکل مواجه می کند ، اما باید از معاملات دیروز نیز مطلع باشید. با عرضه زیاد سهام در ساعات اولیه ، بازار به تدریج با افزایش تقاضا روبرو شد و صف خرید سنگین تر شد.

دیروز ، دلار بیش از 3 تومان از روز دوشنبه افزایش یافت و به 27،300 رسید. به نظر نمی رسد که این افزایش نسبی در بهبود وضعیت تقاضا در بازار سهام ناکارآمد باشد. در ادامه ، زمانی که نرخ ارز تثبیت شد ، می توان انتظار داشت بازار آرام شود و از فضای دوستانه و احساسی کنونی فاصله بگیرد.

عامل دیگری که در تحلیل عملکرد بورس و فرابورس در روزهای اخیر به ویژه در روزهای معاملاتی قبلی مشهود است. برخلاف بسیاری از روزهای رونق بازار ، هنگامی که عملکرد بر اساس تجزیه و تحلیل بیشتر مشهود بود ، بین اکثر علائم بازار سهام فضای هماهنگی وجود داشت که منجر به کاهش هماهنگ شاخص کل و شاخص تعادل شد.

از این طریق می توان بر برتری رونق معاملات بازار سهام بیش از پیش تأکید کرد و می توان آن را شواهدی برای غلبه بر هجمه بدبینی که در سال 1999 با افت شدید در بازار سهام مواجه شد و تحت تأثیر آن قرار گرفت ، تلقی کرد. به

در آینه یک شخص

جدا از همه این تجزیه و تحلیل ها ، روند خروج وجوه از بازار سهام دیروز ادامه یافت. دیروز خالص خریدهای قانونی بازار بالغ بر 688 میلیارد تومان بود. نمادهای بانکی ، تولید خودرو و قطعات ، مواد شیمیایی ، صنایع عمومی و غیر فلزات هر کدام بزرگترین خروجی ها را در روز سه شنبه مشاهده کردند. در نتیجه ، دیروز ، این پنج بخش به تنهایی با رقمی در حدود 520 میلیارد تومان وارد بازار شدند ، در حالی که بخشهایی که شاهد ورود نقدینگی بودند به سختی از 80 میلیارد تومان فراتر رفت و در رتبه اول قرار گرفت. این صنایع گروه قند.

خرید خالص قانونی در روز سه شنبه به حدود 688 میلیارد توتمن رسید ، در حالی که در روز معاملات گذشته حدود 1.6 تریلیون توتمن بود. این کاهش حدود 900 میلیارد تومانی را می توان یک شاهین تلقی کرد و ما تصور می کنیم که اگر این کاهش ها با کاهش روحیه بدبینانه در آینده ادامه یابد ، شاهد ورود دوباره نقدینگی جدید به بازار سهام خواهیم بود. اما صرف نظر از میزان ورود و خروج پول واقعی ، این تجزیه و تحلیل بر اساس حدس و گمان های بیشتر در روزهای آینده است. امیدوارکننده ترین آمار ثبت شده در روز سه شنبه را می توان در نظر گرفت زیرا صف های خرید و فروش ذکر شده دارای نسبت متعادل تری از مانده ها هستند. روز معامله بر این اساس ، 24 درصد از 338 نماد معامله شده روز گذشته در بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار سهام را 151 میلیارد تومان ثبت کردند در حالی که 10 درصد نمادهای مربوط به 33 نماد در همان روز تقریبا 407 میلیارد تومان ارزش داشت. تعداد نمادهای صف فروش آن روز 88 عدد بود.

این رقم با این واقعیت تأیید می شود که در روز معاملاتی دوشنبه ، 72 درصد از کل نمادهای معاملاتی مجموع فروش بیش از 230 میلیارد تومان را داشتند. در مقابل ، در آن روز تنها چند نماد شاهد تشکیل صف خرید بودند. تغییر چشمگیر در این اعداد همچنین عاملی است که می تواند هیجان اخیر عرضه و کاهش نسبی این فضا را حتی بیشتر ثابت کند. با این حال ، در بازار فرابورس ایران ، ipex در همان روز 140 سهم را معامله کرد که 0.7 درصد کاهش داشت که قیمت بسته شدن آن 38 درصد (27 درصد) و 102 درصد (73 درصد) کاهش یافت. در این بازار 16 نماد (11٪) صف خرید 225 میلیارد تومانی را تشکیل می دادند اما 35 نماد (25٪) نیز با صف فروش 75 میلیارد تومانی روبرو بودند. بازار زیربنایی نیز دیروز میزبان 130 نماد بود. از این تعداد ، 30 (23)) مثبت بودند ، در حالی که 96 (74)) در محدوده منفی معامله شدند. در این بازار 25 نماد (19 درصد) صف خرید 65 میلیارد تومانی را تشکیل می دهند و صف فروش در این بازار به 75 نماد (58 درصد) به ارزش 476 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

انتهای پیام

منبع: گزارشکر یک
کاهش ترس در تالار شیشه‌ای؟


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 13 شهريور 1400 ] [ 2:00 ] [ Artin ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]