وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان

به وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان خوش آمدید.

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»


گروه استانی خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مراکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرهنگی آزاد واحد در واحدهای دانشگاهی است ، مراکزی که در کار گروهی دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف فعال بوده و زمینه های فرهنگی اجتماعی دانشگاه فعال و پویا آنها همچنین …

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان» https://livemag.ir/2021/09/هزار-و-۲۶۰-کانون-در-واحدهای-دانشگاه-آزا/ https://livemag.ir/2021/09/هزار-و-۲۶۰-کانون-در-واحدهای-دانشگاه-آزا/#respond مجله زنده خبری Fri, 03 Sep 2021 13:58:24 0000 بین المللی https://livemag.ir/2021/09/هزار-و-۲۶۰-کانون-در-واحدهای-دانشگاه-آزا/ گروه استانی خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مراکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرهنگی آزاد واحد در واحدهای دانشگاهی است ، مراکزی که در کار گروهی دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف فعال بوده و زمینه های فرهنگی اجتماعی دانشگاه فعال و پویا آنها همچنین …

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مراکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرهنگی آزاد واحد در واحدهای دانشگاهی است ، مراکزی که در کار گروهی دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف فعال بوده و زمینه های فرهنگی اجتماعی دانشگاه فعال و پویا آنها همچنین از خدمات خود بهره مند می شوند.

مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که به منظور ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. شما می توانید موارد بیشتری را در مراکز مشاهده کنید ، البته این می تواند منجر به فعالیت های با کیفیت بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف اداره کل مراکز اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت در ایجاد کانون های دانشجویی است.یکی از رویکردهای مهم معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، اهمیت دادن به فعالیت های فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز است که با اصلاح آیین نامه اجرایی مراکز و اعلام آن در دستور کار قرار گرفت. سپتامبر 1999. دپارتمان امور فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور نیز از فعالیتهای مراکز فرهنگی اجتماعی حمایت کرده و بیشترین امکانات و تجهیزات را در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر ، بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوز ، اساسنامه ، منشی و اعضای خاص هستند.

خبرنگار آژانس آنا در سلسله گزارش ها و مصاحبه هایی با دبیران مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ، کار ، فعالیت ها و ماموریت های این مراکز را مورد بررسی قرار می دهد.

در این شماره گفتگویی با سید کاظم یکانی مدیر کل دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمیسر ارشد توسعه سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیتهای مراکز فرهنگی اجتماعی در حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، که در زیر می خوانیم

توجه به فعالیتهای فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز دانشجویی

آنا: ارزیابی شما از فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی به عنوان متولی اصلی واحدهای دانشگاهی چیست و چه مواردی را برای فعالیت بهتر و بهتر مراکز ضروری می دانید؟

واحد: مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که به منظور ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. شما می توانید موارد بیشتری را در مراکز مشاهده کنید ، البته این می تواند منجر به فعالیت های با کیفیت بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از رویکردهای مهم معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به فعالیت های فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان است که توسط هاس در دستور کار قرار گرفت.

آنا: دستورالعمل ها و مقررات و اساسنامه مربوط به باشگاه های دانشجویی چقدر م andثر است و به کیفیت فعالیت های دانشجویی کمک می کند؟

واحد: در بازنگری آیین نامه مراکز فرهنگی اجتماعی ، دو نکته مورد تأکید قرار گرفت ، یعنی کاربرد صحیح این نکات می تواند منجر به بهره وری بیشتر فعالیت ها شود.

یکی از این نکات این است که استخدام استاد مشاور در یکی از مراکز بستگی به تخصص و تجربه اساتید دانشگاه دارد که علاوه بر کارآمدی در تصمیم گیری و اجرای موارد ، می توانند تجربه و تعهد یک متخصص را به دانشجویان منتقل کنند. برنامه ها. از تجربه دانش آموزان در فرایند اجتماعی شدن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

تشکیل کار تیمی در مراکز دانشجویی

پویایی و تحرک دانشجویان ، تصویر دانشگاه را بهبود می بخشد

نکته دیگر امکان ایجاد شبکه های جهانی مراکز است. به همین دلیل ، در آیین نامه ها آمده است که اگر 30 مرکز با زمینه فعالیت یکسان کاندید تشکیل شبکه ملی مراکز با یک موضوع باشند ، این فرصت به آنها داده می شود. هدف این عملکرد فعال کردن اعضای شبکه و گسترش دامنه فعالیت های آن در سطح ملی است.

جهت دیگر مربوط به حوزه مراکز فرهنگی اجتماعی واحدهای دانشگاهی ، دستورالعمل های جشنواره ملی رشد است که امسال به دلیل نقاط قوت و ضعف برای اولین بار در بیش از 30 حوزه تخصصی برگزار شد. و مروری اجمالی برای سال جدید اعلام و اجرا می شود.

توجه متوازن به زمینه های فعالیت در ایجاد کانون های دانشجویی

آنا: چند واحد فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاهی و در چه زمینه هایی فعال است؟

1260 مرکز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شود

واحد: در حال حاضر بیش از 1260 مرکز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوز ، اساسنامه ، منشی و اعضای خاص هستند. بیش از 60 درصد از این مراکز برای انتصاب استاد مشاور اقدام کرده اند و ما مصمم هستیم که تا آغاز سال تحصیلی جدید همه مراکز موجود برای اجرای مفاد مراکز فرهنگی اجتماعی اقدام کامل انجام دهند.

حوزه های فعالیت مراکز فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «فرهنگ و تمدن» با مضامین ؛ فرهنگ شناسی ، ایثار و شهادت ، تمدن نوین اسلامی ، حوزه های دانش و غیره ، “اجتماعی” با موضوعات ؛ جهاد یاوری ، هلال احمر ، گردشگری ، کارآفرینی ، خیریه و غیره ، “هنر و ادبیات” با موضوعات ؛ هنر انقلابی ، شعر و ادبیات ، نویسندگی ، فیلم و عکاسی ، هنرهای تجسمی و غیره ، “مذهبی” با موضوعات ؛ اسلام شناسی ، عفاف و حجاب ، همگرایی ادیان ، تعیین خیر و نهی از منکر و … ، “انقلاب اسلامی” با موضوعات ؛ اندیشه های امامان انقلاب ، اندیشه های شهید مطهری و دیگران. “رسانه و فضای مجازی” با موضوعات ؛ محصولات مجازی ، رسانه ها ، رادیو و … گنجانده شده است.

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اجتماعی معاونت دانشجویی دانشگاه اسلامی دانشجویی آزاد در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت در ایجاد مراکز دانش آموزی است. به

آنا: نقاط قوت و ضعف مراکز چیست و نقش دانشمندان در این زمینه چیست؟

واحد: توجه ویژه معاونت دانشجویی فرهنگی در کلیه واحدهای دانشگاهی به فعالیت انجمن های دانشجویی ، ایجاد فضای هم افزایی و تعامل شورای فرهنگی دانشگاهها و مراکز از طریق حضور دبیر مرکز در جلسات ، فعالیتهای قابل توجه هلال احمر مراکز ، فضای مجازی و دانش در سالهای گذشته. ویروس تاج و برگزاری موفق جشنواره رشد را می توان یکی از نقاط قوت فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

باشگاه استعدادهای درخشان ادبی جوان با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و آموزش آنها به شیوه مناسب آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند.از جمله نقاط ضعف مراکز فرهنگی اجتماعی می توان به سلیقه نمایندگان مجلس و شرکای فرهنگی مسئول مراکز در اولویت بندی پروژه های دانش آموزی و بودجه آنها که یکی از اولویت های مراکز در سال تحصیلی جدید است ، توجه کرد.

آنا: نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز بسته به نیاز آنها تا چه اندازه برطرف می شود؟ و آیا سیستم های موجود نیازها را برطرف می کند؟

واحد: طبق مفاد اجرایی مراکز فرهنگی اجتماعی ، به منظور رفع نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز ، علاوه بر شورای هماهنگی مراکز در واحدهای دانشگاهی و استانی ، شورای تخصصی در زمینه معاون فرهنگی دیده شد.

در همه زمینه های فرهنگی ، یکی از کارشناسان مسئول امور مراکز است. همچنین در روستاها و در محدوده ستاد ، مدیریت مراکز فرهنگی و دانشجویی از الزامات دانشجویان پیروی می کند. از سوی دیگر ، به منظور ثبت اطلاعات و بدست آوردن کلیه مشخصات و اسناد مراکز ، سیستم مدیریت مرکز فعال بوده و دائماً تحت نظارت است.

“باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان” ؛ چشم انداز امید

آنا: مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی چه امکاناتی برای ایجاد روابط کاری با سایر نهادهای فرهنگی و دانشجویی دارند؟

واحد: یکی از چشم اندازهای امیدوار کننده در زمینه مراکز فرهنگی اجتماعی ، که با هدف تکمیل زنجیره فعالیت مراکز و توانمندسازی اعضای آنها و در نهایت معرفی آنها به حوزه های فرهنگی و اجتماعی مرتبط ، ایجاد “باشگاه توسعه استعدادهای ادبی جوان” است. “در مراسم اختتامیه. جشنواره رشدتوسط رئیس دانشگاه اسلامی آزاد اعلام و شروع به کار کرد.

باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعداد دانش آموزان و تقویت و آموزش آنها به شیوه مناسب آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند.

آنا: برگزاری جشنواره های مختلف مانند جشنواره ملی رشد و … چقدر در رشد ، توسعه و فعالیت مراکز فرهنگی دانشجویی مثر است؟

واحد: از جمله اهداف جشنواره رشد ، تمرکز بر فعالیت دانشجویان در زمینه مراکز ، شناسایی ، شناسایی و ارتقای استعدادهای دانشجویی ، ایجاد انگیزه در بینندگان دانشگاه و گسترش فعالیت های گروهی است.

برای اولین بار در سالهای اخیر ، تولیدات فرهنگی و هنری مراکز ، نتایج تلاشها و خدمات معلمان و اعضای مراکز در محیط رقابتی و در جشنواره هایی مانند جشنواره رشد و کلام مورد بررسی قرار گرفته است ؛ زیرا معرفی و ارتقاء این مراکز باعث پویایی و حرکت جدید در فعالیت های آنها می شود و دانشجویان جدید را در دانشگاه تشویق می کند.

جشنواره ملی رشد مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت نام 3 هزار و 252 نفر و ارسال 1200 اثر برگزار شد. پس از ارزیابی ، 400 کار اول در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله عکاسی ، نقاشی ، خوشنویسی ، فیلمنامه ، پادکست ، ایده های برتر و غیره انجام شد. مشخص شد و شرکت کنندگان در سراسر کشور مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در جشنواره ملی رشد و در بخش سرپرستان استانی که در امور مراکز مراقبت ویژه ای داشتند ، سه استان بالاترین مقام و دو استان مقام شایسته را کسب کردند. آنها بالاترین مقام را به دست آوردند و دو معاون افتخاری شناخته شدند.

در بخش کارشناسان فرهنگی مسئول امور مراکز جشنواره ملی رشد که امور مراکز را در واحدهای دانشگاهی رصد می کند ، به سه کارشناس عالی رتبه و دو کارشناس فرهنگی شایسته در کشور جوایزی اهدا شد.

در بخش مراکز فرهنگی اجتماعی ، سه مرکز مقام برتر را کسب کردند و دو مرکز قابل تقدیر شناخته شدند. سه نفر در بخش ویژه ای به نام ایده های برتر رتبه بندی شدند.

انتهای پیام / 4062 /

https://livemag.ir/2021/09/هزار-و-۲۶۰-کانون-در-واحدهای-دانشگاه-آزا/feed/ 0


[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 16 شهريور 1400 ] [ 11:14 ] [ Artin ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]