وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان

به وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان خوش آمدید.

احتمال کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی


با توجه به پیشنهاد مجلس شورای اسلامی برای آزادسازی واردات خودرو ، انتظار می رود قیمت خودروهای وارداتی به همراه تعادل بازار خودرو 50 تا 80 درصد کاهش یابد. به گفته دبیرکل انجمن خودروهای وارداتی ، توزیع عادلانه فرصت ها و فرصت ها برای همه ایرانیان برای به دست آوردن چای با کیفیت بالا و …

منبع: گزارشکر یک
احتمال کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی

احتمال کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی https://reporter1.ir/احتمال-کاهش-۵۰-تا-۸۰-درصدی-قیمت-خودروها/ Fri, 10 Sep 2021 13:20:00 0000 اقتصادی https://reporter1.ir/احتمال-کاهش-۵۰-تا-۸۰-درصدی-قیمت-خودروها/

با توجه به پیشنهاد مجلس شورای اسلامی برای آزادسازی واردات خودرو ، انتظار می رود قیمت خودروهای وارداتی به همراه تعادل بازار خودرو 50 تا 80 درصد کاهش یابد. به گفته دبیرکل انجمن خودروهای وارداتی ، توزیع عادلانه فرصت ها و فرصت ها برای همه ایرانیان برای به دست آوردن چای با کیفیت بالا و …

منبع: گزارشکر یک
احتمال کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی

با توجه به پیشنهاد مجلس شورای اسلامی برای آزادسازی واردات خودرو ، انتظار می رود قیمت خودروهای وارداتی به همراه تعادل بازار خودرو 50 تا 80 درصد کاهش یابد. به گفته دبیرکل انجمن خودروهای وارداتی ، توزیع عادلانه فرصت ها و فرصت ها برای همه ایرانیان برای به دست آوردن چای با کیفیت بالا و متناسب با درآمد آنها ، یکی از مواردی است که در ماده 4 شنیده می شود.

به گزارش گزارشگر یک ، هنوز بحث آزادسازی واردات خودرو وجود دارد. در انتظار تصویب موضوعی است که اخیراً در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. کنگره در تلاش است تا طرح واردات خودرو را برای حذف اجاره در بازار ، سازماندهی بازار و آرام کردن موج قیمت تصویب کند.

در شرایط ممنوعیت واردات ، خودروهای چینی تنها گزینه برای کسانی است که خودروهای خارجی می خواهند ، اما لغو این ممنوعیت بسیاری از شرکت ها و خودروهای دیگر را مجبور به ورود به بازار ایران می کند.

طرح مجلس شورای ملی که پس از اولین تصویب کمیته صنعتی و معدنی مجلس شورای ملی در مرحله نهایی تصویب شد ، “شوک جدیدی برای بازار خودرو” نامیده می شود. “هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند با صادرات خودرو ، قطعات خودرو ، سایر کالاها یا خدمات مربوط به صنایع مختلف پیشرانه و شاخص ایمنی 3 یا بالاتر یا” ستاره معادل ارزش صادرات بر اساس گواهینامه های استاندارد معتبر “یا بالاتر مبادله کند. به

مطابق بندهای 8 و 9 سیاست کلی اقتصاد مقاومتی ، شورای نگهبان به ماده 4 برنامه ساماندهی خودروهای بر اساس واردات محصولات هیبریدی بدون عوارض اشاره می کند و در نتیجه با ماده 110 (1) مغایرت دارد. ) قانون اساسی بازگشت. سرانجام ، پس از اعتراض ، کمیته صنعت مقررات اصلاح شده در چارچوب “آزادسازی مشروط واردات” را تصویب کرد. بنابراین ، هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند در قبال یکی از دو روش خودرو وارد کند. صادرات کالا یا درآمد بدون مبادله ارز عمل.

در همین رابطه ، روح الله ایزدخواه ، عضو کمیسیون معادن صنعتی مجلس ، معتقد است که موضوع واردات خودرو در دستور کار مجلس قرار گرفته و در قالب واردات خودرو در حال پیگیری است. این آزادسازی مطمئناً از رانت های زیادی جلوگیری می کند ، اما این کار به گونه ای انجام می شود که تولیدکنندگان داخلی ما با آن مشکلی نداشته باشند و بیشتر در کنترل بازار و کاهش قیمت ها تلاش خواهند کرد.

به گفته وی ، بر اساس این طرح ، همه افراد حقیقی و حقوقی مجاز به واردات هستند و خودروهای وارداتی باید دارای سطح کیفی باشند. علاوه بر این ، تعداد خودروهای وارداتی به دلیل عرضه ناکافی از طریق یک رقابت تعیین می شود. شورای رقابت هر شش ماه یکبار شرایط بازار را بررسی می کند تا کمبود عرضه را اعلام کرده و واردات را مطابق آن مجاز کند. در این طرح ، شرط دولتی که راه را برای تولید اجاره باز کرد (از آنجا که فقط درآمد توسط نماینده اختصاصی یک شرکت خودروسازی خارجی ایجاد می شد) حذف شد. تأکید می شود که این واردات فشار ارزی بر کشور وارد نمی کند و به ارز خارجی بدون مبدا یا محل صادرات انجام می شود.

ما قول می دهیم توزیع عادلانه ای از فرصت ها و فرصت ها برای به دست آوردن یک ماشین با کیفیت متناسب با درآمد شما انجام شود.

در همین رابطه ، مهدی دادفر ، دبیرکل انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه با گزارشگر یک گفت: این یک ماشین مناسب و به روز است. اما آیا واقعا نماینده باید قصد شکستن انحصار مطلق بازار را داشته باشد ، یا پاشنه پا می چرخاند ؟!

وی افزود: “اگر این طرح به تصویب مجلس شورای ملی برسد ، می توانیم بازار خودرو را بهتر کنترل کرده و از انحصار خارج شویم.” این قطعنامه یکی از مترقی ترین و محبوب ترین قطعنامه های شورای اسلامی است که می تواند التهابات موجود در بازار خودرو را کاهش دهد. این طرح درآمد را به رسمیت می شناسد و آن را در انحصار خود قرار نمی دهد. از سوی دیگر ، تأکید می شود که دولت با استفاده از منابع ارزی بدون ایجاد تعهد ارزی جدید ، درآمد را تشخیص می دهد.

کاهش 80 50 50 درصدی قیمت خودروهای خارجی در پی آزادسازی واردات

دادفر افزود: “بسیار مطلوب است که کمیسیون صنعت و معدن پارلمان برای واردات خودرو تصویب کند و در نتیجه 50 تا 80 درصد کاهش قیمت در بازارهای خودروهای خارجی ایجاد شود.” در مورد خودروهای وارداتی ، همزمان با کاهش شدید بازار خودروهای خارجی ، انتظار می رود که حرکت کنترل هزینه خودروسازان داخلی و قیمت خودروهای تولید شده آنها متعادل شود. در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی با قیمت خودروهای داخلی فاصله زیادی دارد و در حالی که قیمت این خودروهای خارجی در محدوده 75 تا 75 هزار دلار است ، نرخ ارز آزاد 25 تا 27 هزار تومان است.

یک مقام صنعتی تأکید کرد: “با خودروهای وارداتی ، قیمت خودروهای داخلی نزدیک به خودروهای داخلی خواهد بود.” خودروسازان داخلی نیز به کمپین کنترل هزینه خود ادامه می دهند که به یک بازار بسیار مهم و رقابتی بالا تبدیل خواهد شد. انتخاب خودرو با توجه به سلیقه و درآمد بر عهده مردم و مشتریان است.

به گفته دبیرکل اتحادیه واردکنندگان خودرو ، سیاستگذاران دولتی باید راههای اقتصادی و تجاری را برای مردم باز کنند و مساله خودرو را مدیریت کنند تا همه خانواده های ایرانی بتوانند بدون انتظار در صف خودرو ، قرعه کشی خودروی مورد نظر خود را تهیه کنند. در صف خریدهای مداخله ای دولت قرار بگیرید.

دادفر خاطرنشان کرد: تنها ابهام باقی مانده در این طرح ، تبصره 2 است که تعداد واردات واگذار شده به کمیته رقابت را تعیین می کند. عملکرد شورای رقابت و گروه حمایت از تولیدکنندگان مصرف کننده که به تازگی در چرخه معیوبی قرار گرفته است ، به دلیل عملکرد منفی آن در قیمت گذاری منظم و غرق شدن جیب بسیاری از افراد با رانت ، ضررهای انباشته ای را برای خودروسازان در پی داشته است.

تشدید رقابت و محدود کردن حاشیه سود

در همین راستا ، فربد زاوه ، فعال صنعت خودرو نیز معتقد است که اعلام کاهش 50 تا 80 درصدی قیمت خودرو در صورت آزادسازی واردات ، موج متضادی از شادی و نگرانی را ایجاد کرد. این کاهش احتمالاً مربوط به خودروهای موجود در بازار است و محدود به واردات جدید نیست ، اما توجه به چند نکته خالی از لطف نیست. پیش نویس جدید این فرمان اجازه واردات خودروهای فرسوده را تا سه سال داد ، اما بعداً لغو شد. واردات نیز برای همه ایرانیان رایگان است و اداره سکوت نمی تواند آنها را به بهانه نمایندگی و خدمات محدود کند. علاوه بر این ، نیازی به خرید ارز از شبکه بانکی نیست ، می توان آن را در RMB پیاده سازی کرد!

وی افزود: “واقعیت این است که اگر تنها شرط اول برآورده شود ، بیش از 50 درصد کمتر از 1 میلیارد دلار خودرو در بازار وجود خواهد داشت.” نرخ برابری در محاسبه تعرفه همچنان 4200 تومان است و عوارض گمرکی موثر بر واردات کالا در واقع بیش از 15 درصد نرخ واقعی خرید ارز نیست. بنابراین ، کاهش قیمت خودروهایی مانند لندکروز 2008 و کمری در غیاب محدودیت های حجم موتور و واردات کارکرده قطعی است.

زاوه افزود: “این امر همچنین رقابت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، بنابراین سود واردکنندگان مانند سال 2006 به 3-5٪ محدود می شود و قیمت یک خودرو وارداتی احتمالی جدید 15-25 lower کمتر از یک ماشین دوم خواهد بود. شما می توانید از هر نوع دستی ” با این حال ، این کاهش ها مطابق استانداردهای قیمت امروز است. از ابتدای سال جاری ، تورم در بازار خودرو از 30 درصد فراتر رفته است و احتمالاً این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

این فعال صنعتی گفت: “حتی اگر واردات اجرایی شود و کمیسیون رقابت از اختیارات تعیین شده توسط این قانون سوء استفاده نکند ، خودرو تا تابستان آینده در بازار ظاهر نمی شود و اجرای این قانون قیمت مطلق نیست ، اما قیمت نسبی تابستان آینده. ” در بهترین حالت ، مشتریان ایرانی مبلغ بیشتری نمی پردازند. در واقع تاثیر رهایی بازار از فساد توسط قطعات خودرو و خودروسازان کشور با مدیریت ضعیف ارز و کسری بودجه کشور جبران می شود و در نهایت تنها تورم بخش خودرو بسیار کمتر از تورم معمولی خواهد بود. همانطور که در سال 1989 و 2005 اتفاق افتاد ، قیمت چای پس از آزادسازی واردات به شدت کاهش یافت.

انتهای پیام

منبع: گزارشکر یک
احتمال کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی


[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 21 شهريور 1400 ] [ 19:33 ] [ Artin ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]