وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان

به وبگاه اخبار جامع تکنولوژی و موبایل های هوشمند جهان خوش آمدید.

چگونه یک هدفون خوب انتخاب کنیم؟ (بخش دوم)


هدفون های دور گوشی


این هدفون ها اغلب صداها را با عمق و کیفیت بهتری پخش می‌کنند، به همین دلیل کاربر را قادر می‌سازند که جزییات صدا را راحت‌تر تشخیص دهد. هدفون هایی که دور گوش قرار می‌گیرند به دلیل نوع خاص طراحی خود کاربرد راحت‌تری نیز دارند. قیمت این هدفون ها از 100 دلار شروع می‌شود ولی هیچ محدودیتی ندارد. اوپو پی ام – 1 (Oppo PM-1) با قیمت 1099 دلار یکی از هدفون های دور گوش گران قیمت موجود در بازار محسوب می‌شود. پرداختن چنین بهایی برای خریدن یک هدفون شاید عقلانی به نظر نرسد اما هر محصولی کارایی خاص خود را دارد. اگر بتوانید مبلغی در حدود 200 تا 300 دلار را برای پرداخت یک هدفون دور گوشی هزینه کنید، می‌توانید محصولی را خریداری کنید که به ویژگی‌های پیشرفته‌ای نظیر کیفیت ساخت خوب، صدای عالی و قابلیت کاهش نویز فعال مجهز شده باشد.


هدفون های وایرلس


این نوع از هدفون ها شما را به ضریب شکل خاصی محدود نمی‌کند؛ به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که سازندگان می‌توانند هدفون های دور گوش، روی گوش یا داخل گوش خود را به صورت وایرلس هم بسازند. هدفون های وایرلس خوب معمولا در حدود 50 تا 100 دلار از نوع سیمی خود گران‌تر هستند. آینده نگر بودن ارزان نیست و در ساده‌ترین حالت ممکن شما را مجبور می‌کند که از دستگاهی برای پخش موسیقی استفاده کنید که قابلیت بلوتوث را پشتیبانی کند، زیرا هدفون های بی سیم به واسطه قابلیت اتصالی بلوتوث محتویات صوتی را پخش می‌کنند. قابلیت بلوتوث تا به امروز محدودیت‌های زیادی را پشت سر گذاشته است با این حال هر فاکتوری، قابل درک (نظیر سیگنال‌های متضاد وای فای، ریزموج‌ها و تلفن‌های بی سیم) یا غیر قابل درک (نظیر قرار گرفتن یک مانع بین دستگاه پخش کننده صدا و هدفون) می‌تواند توانایی هدفون های بی سیم را در پخش صدا محدود کند.


هدفون های کاهنده نویز


این هدفون ها هم با ضریب شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. به همین دلیل شما می‌توانید بسته به سلیقه خود هدفونی را که به این قابلیت نیز مجهز باشد در اشکال مختلفی خریداری کنید. بسیاری از سازندگان مدعی می‌شوند که با گذاشتن یک بالشتک در اطراف گوشی هدفون خود محصولشان را با قابلیت کاهنده نویز ارائه کرده‌اند اما این ادعا صحت ندارد. این بالشتک‌ها در طبقه بندی روش‌های کاهنده نویز غیرفعال (PNC) شناخته می‌شوند و تاثیر زیادی در کاهش نویز ندارند. در واقع شما می‌توانید میزان تاثیر این روش‌ها را در کاهش نویز با قرار دادن دست خود به صورت یک کاسه بر روی گوشتان بسنجید.

در مقابل روش‌های کاهنده نویز فعال کارایی بسیار خوبی در کاهش نویز دارند. این فناوری‌ها با استفاده از چند میکروفون خارجی میزان دسیبل را تشخیص می‌دهند. زمانی که این میکروفون‌ها حد خاصی از نویز را تشخیص دادند، اسپیکرهای قرار گرفته در داخل هدفون با انتشار یک نویز تولید شده، نویز خارجی را کاهش می‌دهند و از این طریق باعث می‌شوند که شما موسیقی مورد نظر خود را با کیفیت صدای بیشتری بشنوید.



موضوعات: هدفون و هدست,
برچسب ها: هدفون های داخل گوش , هدفون های وایرلس , هدفون های دور گوشی , هدفون های رو گوشی , هدفون های کاهنده نویز , بهترین هدفون ,
[ بازدید : 375 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 26 دی 1398 ] [ 22:51 ] [ Artin ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]